දෘෂ්ය කලාවේදී තිතක් වුවද වැදගත් වෙයි.
තිත ස්ථානගතවන ආකාරය අනුව
විශාල පාලු පෙදෙසක ඇති කුඩා වස්තුවකට වුවද
මෙම රීතිය බලපායි.
මෙම රීතිය බලපායි.
=======================================================
ලක්ෂ්ය දෙකක් ඇති විට
ලක්ෂ්ය දෙකක් ඇති විට
එම ලක්ෂ්ය අතර අදෘශ්යමාන රේඛාවක් ඇති වෙයි.
ලක්ෂ්ය දෙකක් ඇති විට
ලක්ෂ්ය අතර සහ රාමුවේ දාර අතර ආතතීන් ඇතිවෙයි.
ලක්ෂ්ය අතර සහ රාමුවේ දාර අතර ආතතීන් ඇතිවෙයි.
ලක්ෂ්යවල පැහැය, ප්රමාණය සහ ස්ථානය අනුව
ආතතීන් ප්රමාණ වෙනස්වෙයි.
ආතතීන් ප්රමාණ වෙනස්වෙයි.
ඒ අනුව එම වස්තූන් සමග අපට දැනෙන සබඳතාවයද වෙනස් වෙයි.
පියා සලා යන කුරුල්ලෙකු වැනි ක්රියාශීලී වස්තුවකට
ලක්ෂ්ය අතර ආතතියද අදෘශ්යමාන රේඛාද වෙනස් වීම වඩාත් තදින් බලපායි.
එම බලපෑම නිසා කුරුල්ලාගේ ක්රියාශීලී බවෙහි ප්රබලතාවය
අපට දැනෙන ආකාරය බෙහෙවින් වෙනස් වෙයි .
අපට දැනෙන ආකාරය බෙහෙවින් වෙනස් වෙයි .
=======================================================
ලක්ෂ්ය කිහිපයක් ඇති විට
ලක්ෂ්ය කිහිපයක් ඇති විට
ලක්ෂ්ය අතර සහ රාමුවේ දාර අතර ආතතීන් ඇතිවෙයි.
ලක්ෂ්ය අතර සහ රාමුවේ දාර අතර ආතතීන් ඇතිවෙයි.
ලක්ෂ්ය කිහිපයක් ඇති විට
එම ලක්ෂ්ය අතර අදෘශ්යමාන රේඛා ඇති වෙයි.
ලක්ෂ්ය කිහිපයක් ඇති විට
එම රේඛා ආධාරයෙන් සහ
ලක්ෂ්ය අතර අදෘශ්යමාන හැඩතල ඇති වෙයි.
එම රේඛා ආධාරයෙන් සහ
ලක්ෂ්ය අතර අදෘශ්යමාන හැඩතල ඇති වෙයි.
ලක්ෂ්යයක් යනු තිතක් පමණක් නොවේ.
රේඛාවක කෙළවරද, රේඛා දෙකක් හමු වන ස්ථානද
ලක්ෂ්ය මෙන් ක්රියා කරයි..
ත්රිකෝණය, පංචාශ්රය ආදී හැඩතලයක මුල්ලක්
ලක්ෂ්යයක් මෙන් ක්රියා කරයි.
පියා සලා යන කුරුල්ලෙකුගේ
හොට, පාද කෙළවර, තටු කෙළවර, වල්ගය කෙළවරද
ලක්ෂ්ය මෙන් ක්රියාකොට හැඩතලයක් නිර්මාණය කරයි.
ලක්ෂ්ය මෙන් ක්රියාකොට හැඩතලයක් නිර්මාණය කරයි.
ඇස, නිය පොතු, අත්ල,
කුඩා ප්රමාණයේ මිනිස් රුවක නම් හිස
ආදී වශයෙන් අවස්ථානුකූලව
ඕනෑම දෙයක් ලක්ෂ්යයක් මෙන් ක්රියා කළ හැක.
කුඩා ප්රමාණයේ මිනිස් රුවක නම් හිස
ආදී වශයෙන් අවස්ථානුකූලව
ඕනෑම දෙයක් ලක්ෂ්යයක් මෙන් ක්රියා කළ හැක.
ඇස,
නිය පොතු,
අත්ල,
මේ සම්බන්ධතා පිළිබඳව හැඟීමෙන් යුතුව
රටාවකට, රිද්මයකට එම සම්බන්ධතා පෙළගස්වා
රසිකයා තුළ
තමා කැමති ආකාරයේ හැඟීමක් ජනිත කරන්නට
දක්ෂ කලාකරුවා සමත් වෙයි.
ඔහු පළමුව හැදෑරීමෙන් හා
දෙවනුව ඉන් ජනිතවූ නිසර්ග හැකියාවෙන්
සම්පිණ්ඩණය උපයෝගී කරගනියි.
රටාවකට, රිද්මයකට එම සම්බන්ධතා පෙළගස්වා
රසිකයා තුළ
තමා කැමති ආකාරයේ හැඟීමක් ජනිත කරන්නට
දක්ෂ කලාකරුවා සමත් වෙයි.
ඔහු පළමුව හැදෑරීමෙන් හා
දෙවනුව ඉන් ජනිතවූ නිසර්ග හැකියාවෙන්
සම්පිණ්ඩණය උපයෝගී කරගනියි.
සම්පිණ්ඩණයෙහි මූලිකම අංගය වන ලක්ෂ්ය
හැසිරෙන ආකාරය පිළිබඳ දෘෂ්ය කලා රීති වල
ඉතාම මූලික හා ලුහුඬු හැඳින්වීමක් පමණි, මේ.
ඉදිරියේදී හැඩතල පිළිබඳව හදාරන රීති
මේ රීති මත ගොඩ නැගෙනු ඇත.
ඉතාම මූලික හා ලුහුඬු හැඳින්වීමක් පමණි, මේ.
ඉදිරියේදී හැඩතල පිළිබඳව හදාරන රීති
මේ රීති මත ගොඩ නැගෙනු ඇත.
========================================================
උදාහරණ සහිත තවත් ලිපියක්
No comments:
Post a Comment