නවක හෝ ප්රවීණ චිත්ර ශිල්පියෙකුට
කිසියම් මාධයයක් හැසිරවීම හෝ
පරිගණක මෘදුකාංගයක් හැසිරවීම
මනාව හා සැහැල්ලුවෙන් පුහුණුවන්නට
හොඳම උපක්රමය නම්
එම මාධ්යයෙන් හෝ මෘදුකාංගයෙන්
ජීවී චිත්රකරණයෙහි යෙදීමයි.
ඔබ අඳින්නට යන වස්තුව
සුදුසු කෝණයකට ඔබ ඉදිරියෙහි තබාගන්න.
එම වස්තුව කැන්වසය මත සිතින් ස්ථානගත කරගන්න.
හිස් අවකාශයෙහි
හැඩතල සකස්වී ඇති රිද්ම රටාව
සිතින් විඳින්න.
මුල සිටම ත්රිමාණව හිතමින්
හිස් අවකාශයක මූර්තියක් අඹනවාක් මෙන්
ප්රධාන ත්රිමාණ හැඩතල අතර
සබඳතාවය ගොඩ නගා ගැනීම
පළමු පියවරයි.
එම හැඩතල අතර
රිද්මයානුකූල සබඳතාවය
රේඛා ඇසුරෙන් කරන
නිවැරදි ස්ථානගත කිරීමකට වඩා
චිත්ර ශිල්පියෙකුට වැදගත්ය.
මේ දැක්වෙන්නේ හැඩතල නොව
හැඩතල අතර ත්රිමාණරූපී රිද්මයයි.
මේ සටහන් කරගන්නේ
අඳුරු සහ ගැඹුරු ස්ථානයි.
ඇතුලට ගිලී යන ස්වභාවය
වඩාත් වැදගත් වේ.
සුදුසු කෝණයකට ඔබ ඉදිරියෙහි තබාගන්න.
එම වස්තුව කැන්වසය මත සිතින් ස්ථානගත කරගන්න.
හිස් අවකාශයෙහි
හැඩතල සකස්වී ඇති රිද්ම රටාව
සිතින් විඳින්න.
ඔබට එම රිද්ම රටාව හැඟෙන දැනෙන පමණට
එය චිත්රය තුළින් ප්රකට වනු ඇත.මුල සිටම ත්රිමාණව හිතමින්
හිස් අවකාශයක මූර්තියක් අඹනවාක් මෙන්
ප්රධාන ත්රිමාණ හැඩතල අතර
සබඳතාවය ගොඩ නගා ගැනීම
පළමු පියවරයි.
නිතරම රිද්ම රටාවන්වල
සමස්ත සබඳතාවය දකින්න.
එම හැඩතල අතර
රිද්මයානුකූල සබඳතාවය
රේඛා ඇසුරෙන් කරන
නිවැරදි ස්ථානගත කිරීමකට වඩා
චිත්ර ශිල්පියෙකුට වැදගත්ය.
මේ දැක්වෙන්නේ හැඩතල නොව
හැඩතල අතර ත්රිමාණරූපී රිද්මයයි.
මේ සටහන් කරගන්නේ
අඳුරු සහ ගැඹුරු ස්ථානයි.
චිත්ර ශිල්පියෙකුට එළිය අඳුරට වඩා
හැඩතල වල ඉදිරියට නෙරා ඇති බව සහඇතුලට ගිලී යන ස්වභාවය
වඩාත් වැදගත් වේ.
චිත්ර ශිල්පියෙකු වර්ණ, එළිය සහ අඳුර භාවිතා කරන්නේ
කැමරාවක් මෙන් නොවේ.
ඔහු එළිය අඳුර බාවිතා කරද්දී
ඕනෑතරම් කෝණ වලින් ඕනෑම තැනකට
ආලෝකය යෙදීමට අවසර තිබේ.
එහෙත් කෘතිය අභව්ය නොවන සීමාව තුල
ස්වාභාවිකත්වයේ මායාව
රැකගත යුතුය.
කැමරාවක් මෙන් නොවේ.
ඔහු එළිය අඳුර බාවිතා කරද්දී
ඕනෑතරම් කෝණ වලින් ඕනෑම තැනකට
ආලෝකය යෙදීමට අවසර තිබේ.
එහෙත් කෘතිය අභව්ය නොවන සීමාව තුල
ස්වාභාවිකත්වයේ මායාව
රැකගත යුතුය.
චිත්ර ශිල්පියෙකුට එළිය අඳුරට වඩා
හැඩතල වල ඉදිරියට නෙරා ඇති බව සහ
ඇතුලට ගිලී යන ස්වභාවය
වඩාත් වැදගත් වේ.
හැඩතල වල ඉදිරියට නෙරා ඇති බව සහ
ඇතුලට ගිලී යන ස්වභාවය
වඩාත් වැදගත් වේ.
වැඩි විස්තර සහ රේඛාමය මතු කිරීම්
චිත්රයට එක් කළ යුත්තේ අන්තිමටය.
චිත්රයට එක් කළ යුත්තේ අන්තිමටය.
පසුබිමත් චිත්රයෙහි වැදගත් කොටසකි,
--------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------
No comments:
Post a Comment