20130908

ඡායාරූප තුළ රටා දකින සංවේදී මනසක්.....





.
ඡායාරූපයක රටාවක් හැදෙන්න
අරමුණු දෙකක් හෝ ඊට වැඩි ගණනක් අවශ්‍යයි..


රටාවක් කියන්නෙ පෙළ ගැස්මක්.


ජීවිතේ ගත කරද්දි
අපි කරන කියන හැම දේකම
රටාවක් තියනවා.

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ88vSZDjqc_MJkQlH3sj6W5xyfMrQgJBmMtvS3PHK8QS12wjIZ
රටාවෙන් පිට පනින්න වුණාම..
රටාවෙන් පිටට වැටුණාම අපි දුක් විඳිනවා.
http://us.123rf.com/400wm/400/400/andreypopov/andreypopov1203/andreypopov120300164/12983523-senior-man-walking-using-crutches-isolated-on-white.jpg

අපි කෑම බෙදා ගන්න වෙලාවට
කෑම බෙදා ගන්න රටාවක් තියනවා.
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTo_l2SEJf6YWoAEhdsJzJ5-OQqYwbQGuLePGJOF4zoc0LYFguK4Q
වෙන කෙනෙක් බෙදනවා නම්
ඔහු ඒ රටාව ගැන දැන ගන්න ඕන.
රටාව බිඳුණාම එතන අවුලක් තියනවා


 ඇඳුම් අඳින රටාවක් තියනවා. 

http://farm4.static.flickr.com/3491/3193723054_64de39593d.jpg
ඇඳුම් අඳින රටාව බිඳුණාම එතන අවුලක් තියනවා.
අඳින්න ඇඳුම් දෙන්නෙ වෙන කෙනෙක් නම්
ඔහු පිළිවෙළකට ඇඳුම් දෙන්න ඕනෙ.
පිළිවෙළ බින්දොත්...
යට ඇඳුම් අන්තිමට දුන්නොත් අපිට අවුලක් වෙනවා.

වෙන කෙනෙකුට පෙන්නන්න
ඡායාරූපයක් ගන්න කෙනෙකුට
මේ වගකීම වැඩියි..
මංගල ඡායාරූප ගන්න අයගෙ
වගකීම ඊට වඩා වැඩියි.
වෙළඳ ප්‍රචාරණ ආයතනයකට
ඡායාරූප ගන්න අයට
එහෙම හිතන්න බැරි නම්
වැඩ ලැබෙන්නෙත් නෑ.

ඡායාරූපයක් තුළ රටා මතු කර ගන්න නම්
අවම වශයෙන් අන් අයගෙ ඡායාරූප තුළවත්
රටා හඳුනාගත හැකි සංවේදී මනසක්
ඡායාරූප ශිල්පියාට තියෙන්න ඕනෙ.

සැබෑ ත්‍රිමාණ පරිසරයෙ
රටා දකින්න අපහසුයි.

දක්ෂ ඡායාරූප ශිල්පීන්ගෙ
ද්විමාන ඡායාරූප විශ්ලේෂණය
ඊට හොඳ පිවිසුමක්.

Photos by Steve McCurry

 මේ ඡායාරූපවල
උදාසීන වර්ණ සහිත වටාපිටාවෙ
රතු වර්ණය අරමුණට ඇස ගෙන යනවා.
ඒ නැතත් මේ පරිසරයෙ
ලොකු කුඩා හැඩතල සියල්ලම පාහේ
අපේ ඇස අරමුණ වෙත ගෙන යන විදියට
අරමුණ වටා රොක් වෙනවා.



රතු සහ කොළ වර්ණ
එකිනෙකට ප්‍රති විරුද්ධයි..
එකක් වැඩියෙන් සහ
අනික ගැලපෙන අනුපාතයකින් තියනවා නම්
හොඳ ඡායාරූපයකට
ඒ සංගතිය ආලෝකයක්.
මෙහි ඒ සංගතිය
ඉතාම හොඳින් පිහිටා තියනවා.
එම වර්ණ දෙකට බාධා නොවෙන විදියෙ
උදාසීන වර්ණ රටාවක්
පසුබිම් වීමත් නොමඳ සහායක්..

කලුපාට හැඩතලත්
කාන්තාව වටා සර්පිලයක් වගේ
කාන්තාවට අවධානය අරන් දෙනවා...


මෙහි සම්පිණ්ඩණ රටාව ඉතාම පැහැදිලියි..


-------------------------------------------------------------------------------------------

 
දෙවිදියක අනන්‍යතාවයෙන්
දෙවිදියක සුන්දරත්වයක් මවන
පොදු ලක්ෂණත් ඇති
ඉතා ප්‍රියමනාප ඡායාරූප දෙකක්..

එකක් ක්‍රියාකාරීයි..
අනික නිවුණු සන්සුන් ස්වභාවයක්..
අරමුණ රාමුවේ මැද හෝ
මැදට සමීපව ස්ථානගත කිරීමෙන්
අරමුණේ චලනය නොදැනි යනවා.

අරමුණ මධ‍යයෙන් ඈත් වුණාම
රාමුවේ ඊට සමීප දාර වල දිසාවට
ඇදෙන බවක් හැඟෙනවා.

මේ ඡායාරූප දෙකෙන් පෙනෙන දේ
ඒ රීතියට
හොඳ උදාහරණයක්.

1, Photo by Steve McCurry
2, Photo by Jayantha Rajawiweka.
 
-------------------------------------------------------------------------------------------
 

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/21436_10200350303746907_723185843_n.jpg
Photo by Steve McCurry
අති විශිෂ්ඨ හැඩතල සම්පිණ්ඩණයක්.
 
-------------------------------------------------------------------------------------------

1 comment:

  1. ඔබතුමාට බොහොම ස්තූතිය ආදුනික අපිට කරන මේ උපකාරයට.

    ReplyDelete