20121119

රිද්ම රටා සම්පිණ්ඩණ ප්‍රයෝග

මෙම පරිශීලනයේදී වස්තූන් නොසලකා හරින්න.
වර්ණ රේඛා හා හැඩතල වශයෙන්ද
ආලෝකය හා අඳුර වෙන් වශයෙන්ද
රිද්මයානුකූලව සම්පිණ්ඩණය කරගෙන ඇති අයුරු
අධ්‍යයනය කරන්න.


Steve McCurry
ඉතාම දක්ෂ අයුරින් ඔහුගේ රූප රාමුව තුළ
වර්ණ හැඩ තල හා රේඛා ආදිය
නිරායාසයෙන් සම්පිණ්ඩණය කරගන්නවා.
එවන් විශිෂ්ඨයින්ගේ ඡායාරූප හැදෑරීම
දෘශ්‍ය කලාවට නවකයින්ට පමණක් නොව
ප්‍රවීණයන්ටද හොඳ වර්ධනීය අත්දැකීමක්.


ස්ටීව් මැක්කරිගේ මෙම ඡායාරූපයේ
එකිනෙකට ප්‍රති විරුද්ධ නිල් සහ කහ වර්ණ දෙක
මනා රිද්මයකින් සංකලනය වී තිබෙනවා.

ස්ත්‍රියගේ කහ පදාසයට ඉතා සුන්දර අයුරින් සංගත වී ඇති පසුබිමේ කහ පදාස නිසා
ඇය එම කහ පදාසයෙන් ඉවත්වී යන ස්වභාවයක් දකිනවා.

කහ පදාස වල ඇති නාරි ලාලිත්‍යමය රිද්මයට සැසඳෙන අයුරින්
නිල් පැහැ පදාස ස්ථාවර දැඩි ලක්ෂණ සහිත රිද්මයක් සමග
ඡායාරූපය හැඩ කරනවා.

දෙපස ඇති සටහන් වල ඇති නිල් සහ කහ වර්ණ රටා
ඡායාරූපය තුළ දකින්නට ඇසත් හිතත් හුරු කරගන්න.
මෙම ආකාරයට ඔබ දකින දසුන් වර්ණ රටා වලට
වෙන්කර විඳින්න.

==========================================
ස්ටීව් මැක්කරිගේ මෙම ඡායාරූපයේ
ආලෝකය හා අඳුරද වෙන් වශයෙන්
රිද්මයානුකූලව සම්පිණ්ඩණය වී ඇති අයුරු
අධ්‍යයනය කරන්න.


ඡායාරූප ශිල්පියා අරමුණු කළත් නැතත්
ඔහු කැමතිවුණත් නැතත්
ඡායාරූපයක මොනවා හෝ රීති භාවිතා වෙනවා.
අපිට කරන්න පුලුවන් ඒ රීති පාලනය කිරීම විතරයි.

සුන්දරත්වයෙන් තොර මනාලියකට
වේශ නිරූපණය අත්‍යාවශ්‍යයි.
රිද්මයකින් තොර ඡායාරූපයකට
තාක්ෂණික ප්‍රමිතිය අත්‍යාවශ්‍යයි.
Old Train in USA © Matthew Malkiewicz
තාක්ෂණික ප්‍රමිතිය
මේ ඡායාරූපයෙ ඉහළින්ම තියන නිසා
මේ දුම් රොටුව ඉතා ලස්සණට
අපිට පෙනෙනවා.

ඒත් ඒ දුම් රොටුව සුදුවෙලා ගියොත්
අපිට රස විඳින්න දෙයක්
ඉතිරි වෙන්නෙ නෑ.
මෙහි සම්පිණ්ඩණයෙ
අමුතු සුන්දරත්වයක් නැහැ.

ඒත් මේ වගේ ඡායාරූපයක
හැඩතල අතරෙ තියන රිද්මය නිසා
විස්තර කොතරම් අඩුකළත්
සුන්දරත්වය ඉතුරුවෙනවා.

===============================================================
Hellboy නිර්මාතෘ
Mike Mignola
ඉතාම දක්ෂ අන්දමින්
සිය රාමු සම්පිණ්ඩණය කර ගන්නා ශිල්පියෙක්.
මෙම දසුනේ අරමුණු සංඛ්යාව
අරමුණු තුනකට අවම කරගෙන ඇති මයික්
එම අරමුණු තුනත් තනි අරමුණක් ලෙස
සම්බන්ධ කරගෙන ඇත.


_____________________________________________________
  1. ඡායාරූප ශිල්පයට රීති අවශ්‍යද?
  2. දෘෂ්‍ය කලා රීති
  3. රිද්ම සංකලන රීති සරලව....
  4. රිද්ම ලක්ෂණ - මහගම සේකර
  5. Tangents - දෘෂ්‍ය කලාවේ ස්පර්ශක රීති
  6. S වක්‍ර සම්පිණ්ඩණ රටා
  7. ස්වර්ණමය අනුපාතය හා රීති හැඳින්වීමක්
  8. ස්වර්ණමය අනුපාතය වන්නේ සත්‍යයද? 
  9. ස්වර්ණමය රීතිය නිර්මාණ ශීලීව බිඳීම
  10. ස්වර්ණමය රීතිය පුහුණු වීමට අභ්‍යාස
  11. ස්වර්ණමය රීතිය කෝකටත් තෛලයක් නෙමෙයි.
  12. රීතිවලට යටත්වන්න එපා
  13. රීති කියන්නෙ සිද්ධාන්ත නෙමෙයි. රීති වෙනස්වෙනවා.
  14. ඡායාරූප වල රීති උපයෝගී වෙන ආකාර
  15. සම්පිණ්ඩණයකට අදාළ රීති තියනවාද?
  16. ඡායාරූපයක වැරදි හැදීම - හරිද?
  17. ඡායාරූප ඇල කිරීම හරිද?
  18. ඡායාරූපයක තිරස් හා සිරස් රේඛා ඇද හැදිය යුතුද?
  19. නීති සහ රීති - ගරු කිරීම සහ බිඳීම
  20. රීති බිඳින, අපූර්ව ඡායාරූප..
  21. රීතියද, ඡායාරූපයද?
  22. ඡායාරූපයක සමාන වර්ණ - හැඩ තල කාණ්ඩ හඳුනා ගන්න.
  23. වර්ණ රටා මනසට බලපානවා.
  24. සංගත සහ ප්‍රතිවිරෝධී වර්ණ
  25. වර්ණ සිද්ධාන්ත
  26. වර්ණ රිද්ම සංකලන
  27. උදාස වර්ණ + දීප්තිමත් වර්ණ
  28. රතට රතේ රතු..
  29. ඡායාරූපයකට වර්ණ හොඳද.? කළු සුදු හොඳද?
  30. සම්පිණ්ඩණ සකස් කර ඡායාරූපගත කිරීම අභ්‍යාසයක්..
  31.  ආවරණය -වැදගත් රීතියක් - Clossure





No comments:

Post a Comment